zondag 27 mei 2012

Tot achter de wereld... and beyond!


Hey, wat had je gedacht? Dat ik echt een Jules Verne-ke zou doen? Eens misschien wel, maar nu nog even op de conditie werken.
We zijn op weekend in het Aarschotse en de trike mocht mee :) En gezien het mooie weer, moest er wel eens een toertje gemaakt worden. Ik kijk snel even op www.knooppunter.com en zie dat er vlakbij ons verblijf een klein rondje van +/-13 km gemaakt kan worden. Ideaal om te fietsen na kinderbedtijd en voor zonsondergang, want, vergeetachtig als ik ben, de fietslichtjes liggen nog thuis...

Dit is de gevolgde route: 19 - 87 - 12 - 95 - 48 - 19
Totaal: 12,9km
Ik rij via de Vleminckstraat richting 19.

Het kleine rondje blijkt een waar fietserspareltje te zijn. Na de 'drukke' Vleminckstraat (voor zoverre dat dat hier druk heet) zie ik gedurende 12 km enkel bossen, bossen en bossen rond mij. 
Op knooppunt 12 moet ik Achter de Wereld inslaan. Grappig, want voor een echte stadsmus als ik, is het werkelijk achter de wereld. De 12 is een 'offroad' knooppunt: grindwegels, smalle doorgangetjes, krinkeldewinkel tussen de bossen. Prachtig. Alleen die vervelende muggen. Die blijken in dit deel van het land extra vervelend te zijn. Geluidloos en extra doeltreffend. Ik stop even om een foto te maken en een compleet zelfmoordcommando van een stuk of 12 muggen attakeert mij van langs alle kanten. Ik kan ze niet snel genoeg doodpetsen en zit nu dus met een stuk of 4 grote rode bulten, waarvan ééntje op mijn linkeroog. Als dat maar goed komt. Ik kan gelukkig overal door met de trike, met een velomobiel zou niet lukken. Opletten bij de oversteek van de Aarschotsesteenweg, je komt in een flauwe bocht op de weg, dus het zicht is niet ideaal.





Daarna gaat het via de dorpskern van Ramsel naar knooppunt 95. Dit knooppunt blijkt een volledig afgescheiden fietspad te zijn, lekker breed, loodrecht en vlakke asfalt. Ideaal voor velomobielen om een démarrage te placeren :) Ik rij er iets rustiger door, genietend van de rust en de natuur. De laagstaande zon geeft spectaculaire lichtshows tussen de bomen.


Knooppunt 95 gaat in één rechte lijn over in de 48. 2,5 km loodrecht fietspad, geen hobbel in het asfalt te bekennen. Zie je wel dat ze het kunnen, die wegenwerkers :)
Na de 48 gaat het weer richting 19. Opletten bij het oprijden van de Oude Mechelsebaan, ook hier kom je weer in een flauwe bocht op de weg. Er ligt op die plaats wel een verkeersdrempel, dus de autos vertragen wel.
Ik had geen flauw benul waar ik zou belanden op het einde van mijn rondje, want straatnamen zeggen mij hier weinig. Maar ik kwam uit aan 'de pakistaan', de nachtshop aka dagcarwash op de kruising van de Oude Mechelse en de Herseltsesteenweg. Oef, bekend terrein. Ik fiets via de Gijmelsesteenweg en de Vleminckstraat terug naar 'huis'. Op dat traject is er steeds een aparte, rode fietsstrook voorzien die er tamelijk goed bijligt.
De zon gaat net onder als ik bij ons verblijf aankom, juist op tijd :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten