maandag 24 september 2012

De strijd om de fietsstem!

Ik weet het, ik weet het... met al die verbeteringswerken aan de fietsinfrastructuur in Roeselare die de laatste twee weken in een spoedtempo uitgevoerd worden, zou ik een gat in de lucht moeten springen.  Met de start van de verkiezingscampagnes is een fietspadherstelwoede begonnen in Roeselare. Lang vergane of vergeten meldingen op www.meldpuntfietspaden.be worden aangepakt, fietsonveilige zones krijgen een opvallend rood kleurtje en tweerichtings-fietsverkeer in éénrichtingsstraten worden aangeduid met grote richtingspijlen en een fietsplaatje.

Maar eerlijk is eerlijk, met 14 oktober aan de nabije horizon, voelt het ietwat als mouwfrotterij aan.

Enfin, we kunnen er alleen maar blij om zijn en dus hierbij een oplijsting van alle verbeteringen (of misschien beter: herstellingen) die ik al tegengekomen ben op mijn dagelijkse tochtjes.


 Gemeld via meldpuntfietspaden op 18/05/2012 ref. E731660FC5
 Aangepast op 20/09/2012. Jammergenoeg wel vergeten het fietspad te herstellen... oops!


Omverrijgevaar ter hoogte van de parking van slagerij Nico en Katrien. 
Fietsstrook rood ingekleurd op 18/09/2012.
Aanpassing fietsoversteekplaats van fietspad Roeselare - Rumbeke ter hoogte van Veldstraat en Guido Gezellelaan. Groen Roeselare maakte er een ludiek maar triestig realistisch filmpje van...
 Herstelling in het fietspad langs Schiervelde. Uitgevoerd midden juli, eind september alweer verzakt.

Aanduiding van tweerichtingsfietsverkeer in eenrichtingsautoverkeerstraten (scrabble that!)
Fietspad langs Schiervelde. Over de gehele afstand erg veel vervelend en tot pijnlijk toe bobbels. Van 1:11 tot 1:18 min rij ik het stuk over waar ik normaal in de graskant rij omdat deze vlakker ligt dan het fietspad zelf. Net na mijn ongeval (en nu nog soms na een zware werkdag) kreeg ik hoofdpijn bij het rijden over dit fietspad door de vele hobbels. Melding van gemaakt bij meldpunt fietspaden op 25/05/2012, antwoord gekregen op 01/06 dat mijn melding naar de bevoegde instantie doorgestuurd werd. Echter tot op heden dus geen verandering.


Melding gemaakt op 04/09/2012 rechtstreeks aan Stad Roeselare. Hersteld 20/09/2012.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten