zondag 25 augustus 2013

Westvlaanderens Mooiste 2013

Geen epische tocht voor mij dit jaar. Bootcamp Schwarzwald werpt duidelijk zijn vruchten af! Over de 50 afgelegde kilometers valt eigenlijk niet veel te zeggen. Behalve dat ze heel vlot gingen, dat het gezelschap uiteraard weer dik in orde was en dat we behalve 5 druppels niets van de voorspelde regen gezien hebben.

Leuk detail van de dag:
op km 40 komt er een wielertoerist in mijn wiel rijden :) ik ben een vlotte 30-35 per uur aan het rijden en hij is precies wreed content dat ie uit de wind zit.
Ik wil natuurlijk van geen wijken weten en stamp gezwind door. Komt na een km of 5 de rest van zijn peloton er ook bij. En dan hoor je deze conversatie:

- ah, ier zijde!
- joak, kpeisde van nog ne keer rustig uit de wind te rijden, maar ja, ze rijdt precies wel goed deure.
- ja amai, we zittn an 34! En da draait nog goe rond wi, moet da zien!
- godver joas wi!

Even later aan de verkeerslichten als ons kliekje liggers en velomobielen samentroept voor het rood: 
- Tzitten daar toch elektrieke moteurkes in hé Juffrouwke? *wijzend naar de velomobielen*
- Neen, alleen onze beentjes, kijk maar tstaat derop: pedal powered!

Ik hoor nog enig honend gelach als ik uit de startblokken schiet bij groen licht en er slechts één of twee van dat groepje mee zijn, maar na een km of 2 ben ik dan toch ook even door mijn reserve heen en moet ik lossen. Maar allé, fijn om te weten dat ik al goed genoeg ben om vermoeide wielertoeristen uit de wind te zetten :)

58,44 km
22,4 avs
55,2 max








Meer fotos vind je hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten