woensdag 21 november 2012

Werken Iepersestraat - dag 2 & 3

zo... na het duimspijkeravontuur gisteren was het al voorbij middernacht toen ik mijn bedje eindelijk kon opzoeken en dus was er geen puf meer over voor een berichtje over dag 2. Ik heb op mijn terugweg wel nog fotos genomen van de situatie op dag 2 en echt waar... de tranen spoten uit mijn ogen!

Het wegdek is netjes afgeschraapt, maar het fietspad blijft een betonnen blok in de branding! Op bepaalde plaatsen is er wel ook aan het wegdek geschraapt van de straten die op de Iepersestraat uitkomen, alhoewel ook daar blijkbaar tot op de cm gerekend is, want vaak blijven er hele stukken onbewerkt die evenveel putten vertonen als de afgeschraapte stukken naast hen...


Verbazingwekkend ook hoeveel chauffeurs niet malen om het welzijn van hun bumper om toch maar niet  een omweg te moeten nemen. Tijdens mijn passage door de werken gisterenavond, 7 (z e v e n) autos de duik van toch wel 15-20cm in de werken zien nemen. Daarbij steeds vergezeld van een schrapende bumper.

Ik heb wel een fantastisch schandalige foto over de breedte van het fietspad. Hij is na 9'en 's avonds genomen en met de gsm, dus de kwaliteit is niet schitterend, maar één beeld zegt meer dan 1000 woorden toch?

 Te smal! Eén band op het randje, één band over het randje... Bovendien is de rechterkant van het fietspad ook grotendeels overgroeid (hier nu niet omdat dit op een kruising met een zijstraat is), zodat zelfs de witte strepen niet mer zichtbaar zijn.

Het stuk wat dit voorjaar hersteld werd, hebben ze gelukkig niet opnieuw opgebroken. Alhoewel het ook alweer verzakkingen begint te vertonen....

Dag 3 (vandaag dus) is de dag van de onderlaag. Vanmorgen waren ze al vroeg aan het asfalteren en pletwalsen, maar ze hebben mij toch netjes doorgelaten, zodat ik de akelige omweg via onverlichte binnenbaantjes nog niet heb moeten nemen.

Vanavond rond 17u30 was het dan blijkbaar wel weer toegelaten voor autos om zich door te werken te wringen, maar niet door fietsers, gezien de pletwals die zeer vakkundig het fietspad blokkeerde.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten