dinsdag 4 juni 2013

Lady GaGa

Beste vrachtwagenchauffeur,

Omstreeks 6u deze klaarlichte ochtend stak ik op ruim 300m van uw gevaarte, in tegengestelde richting en u dus duidelijk in het vizier houdende, na met een duidelijk armsignaal, zijnde een linksuitstekende armbeweging evenwijdig met de rijweg, in amper 3 seconden de straat over ter hoogte van een fietsoversteekplaats. Toen u mij 10 seconden later voorbijraasde en mij met uw wild getoeter en uw 'zijde gij zot' gebaren uit mijn ochtendlijke zen-toestand haalde, vroeg ik mij toch wel af wie nu echt gaga was: ik of jij? Misschien is het aan u om de prut uit uw ogen te wassen als je zo vroeg op de baan bent (of nog op de baan bent)?

En nee, ik hang GEEN vlagje aan mijn fiets!



En ik moet toch ook dringend die GoPro aanschaffen. Deze morgen zag ik op een 200m voor mij een zwarte BMW met een jong koppel erin op het fietspad parkeren. De passagiersdeur ging open en ik zag pardoes een witte zak in de grasberm gegooid worden door een blonde deerne. Ik was zodanig verbrouwereerd dat ik ineens vergeten kijken ben naar de nummerplaat. Er zat geloof ik 1-BXG in, maar de schok had de bovenhand op het moment dat ze weer wegreden. Als er iets is, waar ik mottig van wordt, dan is het wel sluikstorten! (En van auto's die achter mij vastzitten in het verkeer en gas beginnen geven om te laten weten dat ze er zijn) (En van medewinkelaars die met hun kar in je rug zitten te duwen bij het aanschuiven aan de kassa)

2 opmerkingen:

  1. Ik heb met auto's (zoals jij met de vrachtwagen) ook al zo een reacties gekregen.
    Waarbij ik dan denk dat als ik als fietser, in verhouding, evenveel plaats en ruimte zou krijgen, het een hele verbetering zou zijn in het verkeer.

    Een camera aanschaffen dat zouden veel meer weggebruikers moeten doen. Ik heb een (lees 2) contour roam, heel tevreden over.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben hem opnieuw tegengekomen deze week! Hij was zich aan het scheren achter zijn stuur ....................... :s

    BeantwoordenVerwijderen