dinsdag 4 december 2012

Aldi aanbieding van de week: sportscamera!

Vorige week stond er een sportscamera te koop in 'den Aldi' voor slechts 30 euro. Gezien een dergelijke camera al langer op mijn verlanglijstje stond, moest ik er dus wel eentje gaan halen. Was het niet veel waard, dan kon ik ten minste toch nog het 4gig micro sd kaartje recycleren voor mijn smartphone.
In de middagpauze werd er dus over en weer gefietst naar de Aldi, waarna de camera stante pede aan de lader ging, want op de terugweg naar huis moest ie al uitgetest kunnen worden natuurlijk!

Tis een klein dingetje, niet waterdicht, maar wel erg compact. De accesoires zijn niet van hoogstaande kwaliteit, maar je hebt wel verschillende mogelijkheden. Ik verkies de helmet mount te gebruiken, maar de enige bruikbare plek die ik vind om te bevestigen, is die onderaan de klep van mijn helm. Niet echt praktisch, want ik zit met een zwart balkje bovenaan mijn gezichtsveld, maar voor die avond moet het volstaan.

En 't was er lap op, van de eerste ronde sensatie alom! Want in de Veldbosstraat, een klein weggetje tussen de Oostnieuwkerksesteenweg en de Groenestraat, ligt een vrachtwagen van Nagel in de gracht. Hij komt van Barias even verderop in de straat, een onderaannemer voor verpakken van diepvriesproducten. De klant zal niet tevreden zijn in ieder geval... De chauffeur zelf heeft niets, maar zijn vrachtwagen is er wat erger aan toe. Ik stop eventjes om te zien of ik kan helpen en aangezien ik nog het nummer van de politie nog van vorige vrijdag in mijn logbestanden heb (van de duimspijkerhistorie) pleeg ik ook nog eventjes een telefoontje met de vraag om hulp. Vwala zie, goede daad van de week vervuld!

's Avonds thuis natuurlijk het filmpje direct bekijken! Ofwel zit er niet veel tot geen stabilisator in de camera, ofwel 'wip' ik ongelooflijk op mijn fiets, ofwel liggen de fietspaden er zeer erbarmelijk bij, gezien de beelden nogal schokkend zijn. Dat laatste zal wel zo zijn, maar ik denk eerder het eerste. Maar, ik ben wel wat verbaasd van de redelijke beeldkwaliteit en van de mooie geluidsopnames! De camera is een 2mp met ingebouwde microfoon. Aangezien de camera op zijn kop geïnstalleerd stond op mijn helm, dacht ik dat er enkel ruis te horen zou zijn, maar nee hoor. Ik klink als een verstokt roker die eens voor de show op zijn fiets kruipt. Beetje schaamtelijk, maar ik kan er niets aan doen. Met neuspoliepen van hier tot in tokio en een -wegens omstandigheden- erg kleine longinhoud, moet ik nu eenmaal diep in en uitademen en nu en dan eens kuchen en diep zuchten om voldoende zuurstof binnen te hebben. Nog een wonder dat ik nu en dan toch nog moet bellen om mensen te waarschuwen dat ik eraan kom. Mijn ademhaling zou voldoende moeten zijn...

Maar vwala, ik laat u 'genieten' van mijn eerste knutselwerk. Mocht iemand trouwens goede freeware kennen om videos te bewerken, dan hou ik me aanbevolen, want die windows movie maker is niet veel waard... (voor de sensatie: vanaf minuut 10:30)



En voor wie de hijgversie van het woonwerkverkeer van een astmatische ligfietser wil horen... hieronder vind je een kort stukje.

1 opmerking:

  1. Ik heb nu pas ontdekt dat je een sport camera hebt. Proficiat.
    Wellicht zit er geen of een zeer slechte beeldstabilisator in de camera.
    Want de fietspaden waar jij over gaat zijn niet slechter dan deze waar ik over hobbel en mijn beeld is veel stabieler. Ik kan me niet indenken dat jij zo een wiebelkont zou zijn op de fiets. Ik heb er dan ook veel meer voor betaald. Bijna 200 euro voor de camera en dan nog apart de bevestiging voor de helm gaan kopen.

    De video's heb je op mijn blog al kunnen zien, dat er verschil inzit zal je wel al gemerkt hebben.

    Over software kan ik weinig zeggen, ik heb apple en monteer met final cut pro (proffesionele software) en ze hebben ook het gratisse imovie, maar niet voor windows. Voor goede gratis software ga je op het net moeten gaan zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen