donderdag 20 december 2012

Mama, Schat en Evelien

Ik ben vanavond nog eens uitgeweest. Tis 2u15 terwijl ik dit schrijf, dus straks zal het heel erg pijnlijk zijn als de wekker om 5u45 weer afloopt. Tja, het klinkt er zielig, maar zo gaat het er nu eenmaal aan toe in de grote mensenwereld (of toch in deze die ik ken). Je trouwt, je krijgt kindjes en je levert een groot deel van je uitgaanswereldje in. Het is zover gekomen dat we nu al afspreken dat we zowiezo de eerste van de maand tesamen komen, anders komt het er niet meer van.
Maar zo een avondjes heeft een mens nu ook eenmaal nodig. Om te blijven beseffen dat je nu niet alleen maar mama en 'schat van' bent, maar dat je soms ook nog eens heel gewoon Evelien bent.

Ik geloof dat de jongeman die mij vanavond 'ei moen je joengens nog nie sloapn dè' toeriep dat ook nog niet helemaal beseft. Ik had er net een fijn avondje op zitten met een ex-collega en een kennis. En onverwachts werd dat leuke avondje ook nog verlengd met een heel fijn gesprek met de papa van een klasgenootje van Gust. En voor één keer ging het niet over de kinderen, maar over heel serieuze grote-mensen-gesprekken die je enkel kan voeren na het consumeren van enkele streekbiertjes.

Nu goed, twas dus omstreeks 2u toen ik met de bakfiets van de Moustache in Roeselare huiswaarts keerde en zo langs de Popcorn in de Steenstraat passeerde. Er was daar een feestje aan de gang en enkele jonge bakvissen gingen net naar huis. In het passeren werd mij beleefd gevraagd of mijn kinderen al dan niet al op bed moesten liggen. Ik veronderstel dat ze al snel de connectie legden met mijn bakfiets, maar misschien toch ook eens goed te vermelden dat ik meestal al vanaf 20u ook gewoon weer Evelien ben. Evelien, die al eens durft te genieten van een Guiness, en daarna nog een Desperados of 4. Wetende dat haar zoete kindertjes in de goede handen van haar man zijn, wetende dat ze met de fiets is en dus niet hoeft te kijken op een glaasje of 2.

En tja, dan is die fiets toevallig een bakfiets. Maar wat moet je anders, bij gebrek aan een bukfiets? 
Ik vraag me af of ze me hetzelfde hadden toegeroepen mocht ik met de bukker geweest zijn en een rokje had gedragen in plaats van die o zo makkelijke kindvriendelijke jeans...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten