zaterdag 8 december 2012

Verschrikkelijke Sneeuwvrijdag!

Kijk eens hoeveel watjes er bij Kaasmakerij Passendale werken!



De weermannen en - vrouwen moeten meer van die paniekacties doen. Twas nog zo lekker rustig op de weg vrijdagmorgen en - avond. 'S morgens ocharme 5 fietsers tegengekomen, waarvan 4 zonder licht. 'S avonds slechts 1 tegenligger (of tegenbukker?) gezien. En ook nog een auto in de gracht :s

Voor de rest viel het allemaal erg goed mee. Behoudens 10 meter die ik gewandeld heb, wegens pattineren in een dikke laag sneeuw die door een asociale Moorsleenaar vanop zijn oprit op het fietspad geveegd was, heb ik de volledige rit probleemloos gefietst.

Voor herhaling vatbaar dus!



3 opmerkingen:

  1. Ik zie dat er in de stalling geen kettingen zijn waar je de fietsen aan kan vastleggen. Wij hebben dat wel, maar ook van die zelfde beroerde wielplooiers, maar daar past zowel de Grasshopper als de Bompton niet in.

    Verder zijn ze bij ons op Volvo (trucks) toch minder watjes. Want in de fietsstalling staan steeds een behoorlijk aantal fietsen, maar ook veel minder tijdens de winter, maar toch, helemaal leeg is ze nooit.
    Maar misschien werkt er bij ons meer volk, het aantal fietsers vind ik in het algemeen bij ons laag hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meestal staan er een tiental fietsen in de stalling, nu dus geen eentje... Vandaag 3 :). Er zijn bij ons maar een 150-tal medewerkers, dus het aantal fietsen is zowiezo lager dan bij jou denk ik.
    De trike zet ik zowiezo niet in de fietshouders zelf. Ik zet hem rechtop tegen de kant van de stalling. Lekker handig zo een kettwiesel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij ons werken er ruim 2000. Maar aangezien er verschillende stallingen zijn (net als verschillende auto parkings) heb ik er niet echt zicht op hoeveel er fietsend komen werken. Maar de stallingen aan de hoofdingang staan voor het ogenblik minder dan de helft vol. In de zomer bijna vol.

    Ik zet mijn fietsen altijd helemaal achteraan tegen de (ongebruikte) kastjes en dan aan de ketting met een slotje. Schrik op diefstal heb ik niet echt (de trike en de Grasshopper hebben er al los gestaan wegens slot niet bij) maar heb liever niet dat ze uit nieuwsgierigheid ze ook gaan verplaatsen of proberen.

    BeantwoordenVerwijderen