woensdag 5 december 2012

Kinderlijke vreugde!

Waw, ik voelde me als een kind op de ochtend van 6 december, want reeds gisteren kreeg ik antwoord op mijn briefje... van de burgemeester himself!

Tadaaa:

Geachte Mevrouw;

Ik heb je mail met grote aandacht gelezen. Je focust op een aantal pijnpunten, die inderdaad voor verbetering vatbaar zijn. En dat er nog flink wat werk aan de winkel is, is ook voor mij niet evident.
Hiertegenover zou ik ook een waslijst kunnen maken van punten waarop vooruitgang is gemaakt.
Maar dit neemt niet weg dat er nog een ganse weg te gaan, beter te rijden is.

De uittredende Schepen, Henk Kindt, die bevoegd was voor mobiliteit, was en is steeds zeer gevoelig geweest voor de mankementen die hem werden gesignaleerd. Hij probeerde ook naar best vermogen in gesprek te komen met de Fietsersbond. De toekomstige Schepen, Mevr Coppé, die de bevoegdheid overneemt zal niet minder gevoelig zijn voor jouw kritiek en opmerkingen.
Hiermee wil ik aangeven dat wij jouw opmerkingen ernstig nemen en er bij het uittekenen van het fietsbeleid graag rekening zullen mee houden.

Met hartelijke groeten,
Luc Martens
 
Hmmppff. Ik was misschien wel wat naïef te denken dat ik meteen een waslijst aan actiepunten zou teruggestuurd krijgen, maar blijkbaar is niet iedereen zo hyperactief wat betreft actie ondernemen als mezelf... Enfin, hoop doet de zotten in vreugde leven dacht ik, dus stuurde ik prompt een mailtje terug:
 
Beste Mr. Martens,

hartelijk dank voor uw snelle antwoord.

Uiteraard kan er een lijst gemaakt worden van goede punten, maar ik hoop 
dat u begrijpt dat na een tijdje de negatieve zaken op de voorgrond 
komen. Als je dag na dag te maken hebt met een aggresieve houding van 
automobilisten ten opzichte van fietsers, met slechte 
fietsinfrastructuur op je dagelijkse woonwerkroute, met uitzonderlijke 
slijtage aan je fiets als gevolg, dan is het erg moeilijk positief te 
blijven. Op dit eigenste moment is mijn vertrouwen in een goed beleid 
erg diep weggezakt en overheerst de frustratie.

Is het mogelijk wat concreter in te gaan op de punten uit mijn brief? 
Wat is de planning omtrent de aangehaalde punten? Welke acties zullen er 
ondernomen worden?

Kan iemand mij ook aangeven bij wie ik moet aankloppen om bv modder te 
laten ruimen van fietspaden (momenteel het geval aan fietspad langs 
verbrandingsoven, vrijdagmorgen gemeld op groendienst@roeselare.be, 
helaas nog geen reactie gekregen en er is ook nog geen modder geruimd)?

Hartelijk dank en met vriendelijke groeten,
Evelien Dejaeghere

Netjes toch en niets te veel gevraagd toch? Burgemeester Martens is blijkbaar in een reactieve vlaag, want vanavond pingde de inbox weeral enthousiast! 
 
Goede morgen, Evelien.
 
De planning voor de aanpak van een en ander wordt de komende weken opgemaakt met het oog op de begroting 2013. Die begroting is een overgangsbegroting. Pas vanaf 2014 komt er een meerjarenbegroting die loopt tot 2018. 
Hierbij sluit zeker een globaal fietspadenbeleidsplan aan.
Dit sluit niet uit dat al eerder een en ander wordt geremedieerd.

Hiervoor moet ik mij wel bevragen bij de bevoegde diensten en Schepenen. Ik spreek er hen op aan.

Met hartelijke groeten en een prettige dag,
Luc Martens 
Zo, van een politiek correcte mailtrein gesproken. Veel gezegd en niets gezegd. 
Meneer Martens: mijn hartje klopt vol verwachting om de resultaten van uw ondervraging te aanhoren! 
 
PS: ik kreeg trouwens een hartverwarmend antwoordje van de Fietsersbond :) Partners in crime gnagnagna 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten