donderdag 3 januari 2013

battlescar galactica

* Niet voor de gevoelige lezer *

Bij het besturen van mijn intergalactisch ei heb ik zowaar al averij opgelopen. Neenee, niet aan de quest, wel aan mijn schouders en dijbeen. 

De uitstaptechniek dient nog verbeterd te worden, zoniet wordt mijn rechterdijbeen herschapen in een zebramotiefje. Bij het uitstappen blijf ik blijkbaar ergens met mijn dij haperen waardoor er knoerten van blauwe plekken ontstaan. Ik heb er nu al drie netjes op een rij. De bult die je rechts van de strepen ziet, op de zijkant van mijn dij is trouwens nog het restantje blauwe plek van in april ...

Daarnaast ben ik ondertussen al gekend om mijn 'gebobbel' op de ligfiets. Ik kan mijn bovenlijf maar niet stilhouden, ik blijf steevast hobbelen tijdens het trappen. In de Quest wordt dat gebobbel helaas wel pijnlijk, want ik duw telkens met mijn schouders tegen de rand van het 'man-gat'. Zodoende heb ik twee mooi paars-blauw-bruin gekleurde schouders. De pijnlijke manier om het hobbelen af te leren of heeft iemand minder pijnlijke tips?



5 opmerkingen:

  1. misschien toch weer schoulderpads aandoen? :)
    gr

    willem

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoezeer ik hobbel op de fiets heb ik kunnen constateren door het gebruik van de sportcamera's. En dat valt bij mij nogal mee. Bij het gewoon fietsen beweeg ik blijkbaar niet (behalve mijn benen dan). Als ik begin door te trekken schommelt mijn hoofd en pas als ik echt van leer trek blijk ik te zitten wiebelen in mijn stoeltje en dan durf ik ook aan mij stuur te trekken (niet doen...).
    Als je aan het fietsen bent je eens concentreren op je lichaamsbewegingen (maar het verkeer niet vergeten), zo kan je wellicht veel leren over het hoe en waarom je hobbelt in je zitje. Zit je wel ontspannen? Wil je steeds teveel kracht zetten? Als je ff niet hoeft te trappen hoe voel je je dan? Ontspannen of blijf je gespannen zitten? Hou je je stuur krampachtig vast of net losjes? Ik heb mezelf er nog op betrapt dat ik in mijn stuur zat te knijpen en te trekken, en dan lijdt je hele houding eronder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien staan je trappers net iets te ver? Laat ze eens opnieuw afstellen en zie of er verbetering is voor uw heen en weer bewegen tijdens het rijden.
    Tijdens het uitstappen u lichtjes draaien moet u eenvoudiger laten uitstappen. Maar door veel kilometers te doen zal je misschien vanzelf beter in de quest passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bedankt voor je tips Dieter! ik merk dat ik nu na 4 ritjes al anders fiets, zelfs op mijn kettwiesel. Het zou kunnen dat de pedalen iets te ver staan, de fiets is afgesteld op Jeroen en die is 5cm groter. Ik ben de laatste ritjes wat dieper gaan liggen en het was al veel beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De randen waar je schouders tegenaan drukken kun je met een Dremel iets meer ruimte geven. Alleen niet teveel weghalen want dan is het instapgat niet sterk genoeg meer ... http://wimharwig.com/2011/10/15/modifications/

    BeantwoordenVerwijderen