maandag 28 januari 2013

Der komt schot in de zaak...

Terwijl ik mij eerder al afvroeg of fietspadmeldpuntmeldingen kunnen verjaren, kreeg ik vandaag een retourmailtje over één van mijn meldingen. (van onder naar boven te lezen voor de goede volgorde)

Hoop doet de zotten in vreugde leven :)



Geachte heer,
Jeroen Vercruysse

Betreft: uw melding van 18/05/12, slecht stuk fietspad langs De Mandel  loodrecht op Expo Diksmuidsesteenweg
Dit werd opgenomen in de lijst met uit te voeren werken 2012.

Bij de opmaak planning uitvoering in 2012 was er o.a. voor dit werk geen ruimte meer.

Vandaag ben ik terplaatse geweest om de toestand te evalueren.
Deze maal wil ik u laten weten dat we het opnemen in de uitvoeringsplanning voor 2013.
Voorzichtigheidshalve zou dit ± april, mei uitgevoerd worden.
Onder voorbehoud van onvoorziene omstandigheden.
Indien de situatie ondertussen van die aard is dat ze gevaarlijk wordt dan gaan we ingrijpen.

Hopende u hiermee van dienst te zijn.

Met vriendelijke groeten

Technisch medewerker
Departement DIPOD | Dienst wegen en water



Van: 
Verzonden: woensdag 23 januari 2013 14:37
Aan:
Onderwerp: FW: Fw: sneeuw fietsp.

Hey 

Zie melding hieronder over het hopbbelige fietspad op Schiervelde.

Wil jij dhr. Vercruysse iets laten weten, aub?

BTW: ik passeer er zelf regelmatig met de fiets en het is inderdaad triestig gesteld met dit gedeelte fietspad…

Merci en grtz!

Janique

Van: Vercruysse Jeroen
Verzonden: dinsdag 22 januari 2013 21:56
Aan:
CC:
Onderwerp: Re: Fw: sneeuw fietsp.

Beste ,

Tegen morgen heeft de natuur het probleem misschien zelf opgelost, maar kan er ook dringend gekeken worden om sneeuw te ruimen op de fietspaden langs de rijksweg? Ik rij al sinds vorige week OP de rijksweg omwille van niet berijdbare fietspaden. Deze morgen 4 medefietsers tegengekomen waarvan eentje zelfs zonder licht... Levensgevaarlijk van die persoon, maar ik heb vooralsnog geen zelfmoordneigingen. Gelukkig erg begripvolle chauffeurs op de rijksweg die netjes allemaal uitwijken naar het tweede vak en voldoende afstand laten.

Graag ook het fietspad op Schiervelde VOLLEDIG sneeuwvrij te maken, nu is er halverwege gestopt. Waarom??? Nochtans ook een druk gebruikt pad.

Daarnaast nog twee opmerkingen voor als de sneeuw weg is en de groendienst zijn groene taken weer kan aanvangen:
- Op vrijdag 5/1/13 van Dipod telefoon gekregen omtrent mijn fietspadmeldpuntmelding van 18/05/12 (zijnde overgroeide fietspaden in de Iepersestraat - kant De Ruiter). Er werd beloofd om in de week erop deze werken uit te voeren. Maandag 08/01 tot en met Vrijdag 11/01 kwam en ging en geen opgeruimd fietspad te bemerken. Tegen dan begon het ook te sneeuwen, dus was het werk voor onbepaalde tijd uitgesteld. Hopelijk niet afgesteld en komt het er eindelijk van als de sneeuw weg is??? Straks verjaart de melding nog.
- Nog een fietspadmelding van 18/05/12: fietspad Schiervelde is er hobbelig door wortels van de bomen naast het pad. Eén stukje (het stukje loodrecht op de Expohal) is zelf zo erg dat ik op de grasberm ernaast rij (en aan de sporen te zien ben ik niet de enige). Ik kreeg kort na mijn melding het bericht dat dit in het to do lijstje was opgenomen, echter geen timing gekregen. Bijna één jaar later is de situatie er niet op verbeterd. Kan je nog eens checken, want van dat korte stukje krijg je bijna een wiplash.


Bedankt.
Evelien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten