dinsdag 15 januari 2013

Time of our lifes!!

Woohooooo! Dat was het overheersende gevoel tijdens onze ritten vandaag. Zowel Jeroen als ikzelf kwamen vanavond fonkelend thuis en nee, dat was niet door het aanvriezende ijswater :)

Door de sneeuw fietsen geeft je zo een machtig gevoel. We did it again! was ons gevoel bij aankomst op het werk en thuis. Voor één keertje is de fiets koning op de weg. Want tja, wat doe je als het fietspad onberijdbaar is door de sneeuw? Dan rijdt je toch gewoon even op de weg. In ons geval de N36 oftewel rijksweg. Normaalgezien een +90 weg, vandaag een ongeveer50 weg, met veel respect, begrip en voorzichtigheid voor de fietsers die erop reden.

Nouja, er zijn altijd wel uitzonderingen. Zoals het oudere koppeltje die mij de weg afsneed in een afdaling. Of de snotneuzen met hun johnnycar die ostentatief luidruchtig gas aan het geven waren toen ik met mijn bakfiets incl kids in het midden van een éénvaksweg reed om uitschuivers in de smurrie aan de zijkanten te vermijden. Ze hadden nog het lef om het raampje open te draaien en 'ewel, wuk scheelt der de wuf?' te roepen om daarna al wegvlammend loeihard te moeten remmen voor een overstekend jong koppeltje met kind op slee. Mijn hart stond even stil en ik geloof met het mijne nog drie andere ook...



En ja, we zijn allebei op onze drie wielen gebleven. Jeroen was zijn uitschuiver van gisteravond nog niet licht vergeten en dus... Wat zegt u? Zei ik dat Jeroen een uitschuiver heeft gemaakt? KLOPT als een bus :) Gelukkig zonder al te veel erg. Twas in de sneeuwstorm gisteravond rond een uur of 20. In de mandellaan is hij tegen lage snelheid omgekieperd. Gewoon, boem op zijn zij. Tijdens het remmen had hij wel per ongeluk ook ontzettend hard op zijn toeter gedrukt zodat er in no time een aantal mensen rond hem stonden om te vragen of alles wel ok was :) Jeroen een blauwe plek op de schouder en de Quest kwam er met de schrik vanaf.

Ons plan om zo weinig mogelijk de auto te gebruiken heeft in ieder geval een volhardende start genomen!




2 opmerkingen:

  1. Gisteravond viel het bij mij zeer goed mee (22.00-23.00 uur). Maar gistermiddag was het veel minder. Zelfs bij totaal ondergesneeuwde wegen (platgereden en glad) hadden weinig automobilisten tijd om ff te vertragen of rustiger te rijden. Sommige bestelwagens haalden me in met minder dan een halve meter tussen om daarna direct de pas af te snijden. En dat terwijl ze zo konden zien dat ik moeite had om rechtop te blijven (was opweg met de Brompton) en een rechte lijn te houden. En voor sommige SUV's leek alsof er helemaal niets aan de hand was???
    Autorijden en verstand gebruiken.. het rijmt niet echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ach, zwijg me ervan. Vanavond opnieuw bijna omvergereden door een vette Audi, terwijl ik mijn oprit aan het oprijden was... Ik was al een 20tal cm over het midden van de straat, had mijn linkerarm volledig gestrekt uitgestoken en dan nog stak hij mij over. Hij moest er zelfs mijn oprit voor overrijden... Ik was en ben zooooo kwaad over al die stomme chauffeurs die toch maar enkele luttele seconden willen winnen. Bah bah bah.

    BeantwoordenVerwijderen