maandag 14 mei 2012

6 weken na de knal...

.... en er komt schot in de zaak.

Op 2 april heeft een onvoorzichtige chauffeur helaas Jeroens kostbare bezit van onder mijn poep gereden...
Een hersenschudding, blauwe knieën, blauwe billen en blauwe bovenbenen waren voor mij het ongelukkige resultaat. Helaas deelde de M5 M-racer ook in de klappen: een platgedrukte derailleur, een geknakt bovenstuur, een geplette voorvork en een grote scheur in de zitting.
Ik werd afgevoerd naar de spoedafdeling en de fiets naar Middelburg, voor de expertise. En morgen is het eindelijk zover! Na veel over en weer gemail en gebel met de verzekering komt er eindelijk actie.
Vooral voor Jeroen is dat heuglijk nieuws, want mijn ventje mist zijn fietske :) We mochten een vervangfiets huren en de eerste weken was dat de WaW van Fietser.be, maar net voor het Spezi weekend werd die omgeruild voor de ICE Sprint RS. De WaW lag Jeroen goed, alhoewel hij ondertussen ook al de Mango Sport en de Quest XS getest heeft en die laatste op zijn want-lijstje gezet heeft.
Maar de ICE Sprint RS is niks voor hem. Te robuust, te traag vooral. Na 1 rit Waregem-Roeselare vliegt hij teleurgesteld aan de kant :( Goed nieuws voor mij daarentegen, want sindsdien doe ik mijn ritje Roeselare-Passendale-Roeselare met de ICE. En ik doe het snel :) of toch sneller dan met de bakfiets.
Ik kan toch wel al met enige trots zeggen dat ik deze morgen voor de tweede keer een semi-professioneel uitziende wielertoerist uit het wiel gereden heb. Weliswaar tijdens een afdaling, maar uit het wiel is uit het wiel hé. Bij de volgende helling kon hij mij ook niet meer inhalen.
Mijn persoonlijk record tot nu toe: 20 min voor de 12 km Passendale - Roeselare :) De weerscondities waren me gunstig die dag: wind in de rug en gietende regen. Geen weertje die me zo doet crossen als een goede plensbui!

Maar enfin, morgen meer nieuws dus over de M-racer. Duimen jullie voor Jeroen dat het snel in orde komt?










Geen opmerkingen:

Een reactie posten