vrijdag 25 mei 2012

Nationale dag van rouw voor de foutparkeerder

Op de blog van Fietsbult vond ik onlangs een zeer schoon ansichtkaartje. Ik vind het echt hartverwarmend voor de arme foutparkeerders van de dag van vandaag. Eindelijk een zelfhulpgroep waar ze terecht kunnen. Ze zullen zich echt welkom voelen.
Het speet me vandaag dat ik de kaartjes nog niet had kunnen afdrukken, want vandaag was het - hoe kon ik zo een belangrijke dag ook vergeten!- nationale dag van rouw voor de foutparkeerder. 




En ik had het moeten weten dat die blauwe ford camnionet een gevalletje recividist was. Twas aan de manier waarop de trotse eigenaar van het blauwe monster achteloos achterom keek bij het horen van mijn belgerinkelsalvo in combinatie met mijn 'tis ier een fietspad hé ennogwatgemompeltussenmijntanden!'. Hij was vaatjes bier aan het lossen via het tuinterras van café De Nodige Deugd aan de Passendalestraat in Moorslede. En ik dacht nog, allé, tzal maar voor effkes zijn. En alhoewel er pal aan de overkant van de straat WEL een legale parkeerstrook is, kon ik me inbeelden dat biervaten over de weg heen sleuren ook geen pretje is. Dus in die seconde dat ik belrinkelde, riep en bedacht dat biervaten over de weg heen sleuren ook geen pretje is, besliste ik ook meteen daarop wat groen te lachen naar de eigenaar en mijn weg te vervolgen op het wegdek.
Maar eergisteren en vandaag was het dus weer van dattum. Geen eigenaar te bekennen deze keer. En dus slingerde ik hem zonder pardon op de foto. En de fotos slingerde ik zonder pardon in de mailbox van onze wijkagent. Oeps!




Iets verderop in diezelfde straat (zou dat besmettelijk zijn?) kwam ik er ocharme nog eentje tegen. De arme man moest nodig telefoneren en dan kan je echt niet anders dan je schuins op het fietspad parkeren. Hoewel er ook daar een legale parkeerstrook is, maar die inderdaad wel wat intimiderend overkomen.

 
En twas nog in die straat dat er een mevrouwtje voor de dubbele oprit van haar dubbele garagapoort van haar dubbeldikke villa zo nodig op het fietspad moest parkeren om haar zoontje uit de auto te laten en zijn boekentas uit de koffer te halen. Jammer dat ik toen al te triestig was om nog recht te rijden EN een foto te nemen. Anders had ik haar alsnog een kaartje kunnen bezorgen achteraf, want ze zag er zo zielig uit.

Ik dacht dat ik mijn barmhartigheid voor vandaag al goed besteed had, maar ik moest nogmaals als koene fietsridder optreden in de Groenestraat in Roeselare. Een achteloos achtergelaten camionet stond er op het begin van het fietspad geparkeerd. De twee eigenaars zaten een pintje te drinken op de zulle van hun voordeur. Gezien het feit dat de weggebruikers van de Groenestraat superoplettend zijn naar snelheid toe, nam ik een extra voorzichtige maatregel en ik reed de camionet aan de rechterkant, op het voetpad, voorbij. Voelde ik daar een teentje onder mijn rechtervoorwiel? Gelukkig geen platte band.


Vandaag was echter een dag van de dubbele gevoelens. Enerzijds het medeleven met de foutparkeerders, anderzijds de vreugde om een nieuw begin! 
 De verzekeringsmeneren- en mevrouwen hebben ons met veel dure woorden laten weten dat onze zaak rond is :) Jeroen heeft deze namiddag met veel enthousiasme een bestelling geplaatst bij M5. Normaal kan hij op vaderdag al zijn kostbaar bezit (weer) gaan ophalen :)

Met dank aan Fietsbult

Geen opmerkingen:

Een reactie posten