woensdag 30 mei 2012

Mijn rechterkuit sleept niet meer tegen mijn ketting!!!

Geen paniek, geen paniek!! 
Dat mijn rechterkuit niet meer tegen mijn ketting sleept, is alleen maar goed nieuws :) want de weegschaal duidde vanmorgen 6 kg minder aan dan 5 weken geleden :) Zelfs het stuur kan aan beide kanten 1 streepje minder ver staan. 
Kijk eens aan, en dat allemaal door simpelweg te liggen :)

Overigens deze morgen een volledig uur over mijn 12km gedaan. De kettingbuis onderaan de trike zat los en draaide mee in de kettingverkorter. De eerste keer was ik pas op het einde van de straat toen ik bij het schakelen de ketting afreed. Dat was ik nog nooit tegengekomen, dus ik legde de ketting er weer op en zat wat te klooien met de versnellingen om het weer in orde te maken. Pas toen ik na een paar vruchteloze pogingen de trike op zijn zij zette, zag ik het probleem. De kettingbuis was losgekomen uit zijn houdertje en was meegedraaid tot in de achterste tandwielen... Gereedschap bovenhalen dus, houdertje opendraaien (wat een gesukkel, want de moer draaide mee en ik kon er niet aan met de sleutel doordat de remkabel in de weg zat). Uiteindelijk is het wel gelukt en na een goede 10 minuten was ik weer vertrokken. De tweede keer was ik net een straat aan het oversteken toen ik voelde dat er weer wat sleepte onderaan... De buis was verdikke weer losgekomen! Alleen was de buis nu naar voren geschoven en meegedraaid in het wieltje van de kettingverkorter. Zelfde scenario als eerst dus, alleen ging het nu al wat vlotter doordat ik wist hoe ik het best mijn sleuteltje rond de moer kon passen om tegen te houden bij het aanspannen.Weer 8 minuten kwijt...
Had ik het potverdorie 1km verder weer niet zitten??? Een welgemeende vloek deed een toevallige passant verbaasd opkijken, waarop ik met een veronschuldigend gebaar naar de fiets wijs. 
En toen zag ik het licht!!! Wat verderop de buis zat namelijk een ijzeren ringetje. Dus nadat ik de buis weer in het houdertje geklemd had, heb  ik het ringetje tot bij het houdertje verschoven, zodat de buis niet meer naar voren kon schieten. Problem solved. Ik ben nochtans niet blont, hoogstens hoogblond.

Verder lijkt het wel de goednieuwsweek want gisteravond zat volgend mailtje in onze inbox:

Beste,
U nam op zondag 22 april deel aan het evenement Rondje Roodbruin, georganiseerd door Toerisme Leiestreek, Brouwerij Bockor, Brouwerij Rodenbach en Brouwerij Verhaeghe.
U bezocht de 3 brouwerijen en leverde een volle stempelkaart in.
Proficiat! U werd verkozen als één van de 5 winnaars. Elke winnaar krijgt 6 bakken roodbruin bier (2 van elke deelnemende brouwerij).
Voor de winnaars houden wij een prijsuitreiking op dinsdag 10 juli om 18u in Brouwerij Bockor, Kwabrugstraat 5, 8510 Bellegem (Kortrijk).
Opgelet: enkel de winnaars die aanwezig kunnen zijn of iemand anders kunnen afvaardigen in hun plaats, ontvangen hun bakken roodbruin bier. Indien niemand aanwezig kan zijn, wordt uw prijs toegekend aan een andere gelukkige.
Na de prijsuitreiking vindt een korte receptie plaats.

Moehahaha! Roodbruine glorie, 6 bakken lang! Wie komt er helpen ledigen? Bovendien kan ik jullie ook al warm maken voor een heel leuk magazine van het toerisme Leiestreek: Leiestreek Magazine. Hou het in de gaten de komende editie *hinthint*

En dan vandaag kreeg ik al een antwoordje op mijn vriendelijk briefje aan de Moorsleedse wijkagent omtrent de hardnekkige foutparkeerder. Ik sta echt perplex van de reactiesnelheid en van de serieux waarmee mijn klacht behandeld wordt.

Beste,

Hebben nota genomen van dit probleem.
Zullen er de nodige aandacht aan besteden en gepast optreden.

Jammer genoeg is ons lokaal commissariaat slechts bemand in de week van
08.00 tot 17.00 uur en dient het toezicht buiten die uren te gebeuren door
de interventiedienst of verkeersdienst van onze zone.

Ik geef dit aan hen door zodat er een opvolging is.
Kunt U ons nog de tijdstippen van Uw passages meegeven?

Met vriendelijke groeten,

Declercq Rik
Inspecteur
Steunteam

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Vercruysse Jeroen 
Verzonden: woensdag 30 mei 2012 6:40
Aan: LC_Moorslede
Onderwerp: foutparkeerder

Goedemorgen,

dagelijks gebruik ik de route rijksweg, roeselaarsestraat, passendalestraat,
statiestraat om van mijn woning te Roeselare naar mijn werk te Passendale te
fietsen. Ik rij met een trike van ± 80cm breed, en maak dus dankbaar
gebruik van de goede en brede fietsinfrastructuur van jullie gemeente.
In de Passendalestraat kom ik echter op zeer frequente basis foutparkeerders
tegen die het fietspad blokkeren. Dit is uiterst vervelend en vaak ook
gevaarlijk, daar ik in bepaalde situaties moet uitwijken op het rijvak.
Eén van die foutparkeerders blijkt bijzonder hardnekkig te zijn en in twee
weken tijd heb ik al drie maal van het fietspad moeten uitwijken omdat de
bestelwagen het volledige fietspad blokkeerde. Volgens mij is dit de
bestelwagen van de eigenaar van de Nodige Deugd. De eerste keer was hij
vaten aan het uitladen, waarbij ik hem toen niet aangesproken heb omdat ik
ervan uitging dat het om een korte en éénmalige activiteit ging, alhoewel
hij aan de overkant van de straat perfect legaal kon parkeren. De volgende
twee keren was er echter niemand te bespeuren en dit terwijl er zeker weer
plaats was om iets verderop in de straat te parkeren op de daarvoor
voorziene stroken.

Kunnen jullie de eigenaar aanspreken aub zodat dit in de toekomst niet meer
voorkomt?

Alvast bedankt voor jullie sensibilisering.
Met vriendelijke groeten,
Evelien Dejaeghere



En het houdt maar niet op, want ook op één van mijn fietspadmeldpuntmeldingen is ook al antwoord. Helaas vrees ik wel dat dit lang zal aanslepen, maar oke, ze hebben toch al de moeite gedaan om mijn melding te lezen en te beantwoorden. Ik ben een tevreden vrouw.


Beste Dejaeghere Evelien,

Als reactie op uw melding van een knelpunt voor fietsers (referentie : B9D090F8C2) op volgende locatie :

    Noordkaai
    Izegem
    West-Vlaanderen

Melden we u het volgende :

Beste

Het jaagpad valt onder de bevoegdheid van Waterwegen en Zeekanaal. Wij geven uw bemerking aan hen door voor opvolging.
Alvast bedankt,

vriendelijke groeten en een fijne dag,

Siska Vanhooren
mobiliteitsambtenaar 


Enige smet op deze week is dat de trike vrijdag weer naar zijn baasje toegaat :( 
Lieve, Lieve Sprint RS, ik zal je missen *sniksnottersnuit*. Vanaf zaterdag is het weer just me and my bakfiets. Gelukkig maar dat Brecht van Fietser.be zo vriendelijk was om mij helemaal te verlekkeren met de Sprint 26 :s  Mijn portemonnee dankt u vriendelijk!

2 opmerkingen:

  1. Hallo Evelien, Ik heb sinds 15 december vorig jaar een Sprint 26, gekocht bij Brecht (fietser.be), en ik ben er zeer tevreden over. Ik had al een Grasshopper FX (vouwligfiets, 2 wieler). En doordat ik al lag wist ik nu beter wat ik allemaal wou, zo is het een dure maar voor mij compleet uitgeruste trike geworden. Hij was bedoeld om er in de winter mee te gaan liggen (zodat ik niet kan omvallen op de natte vettige wegen). Maar hij is nu reeds mijn vakantiefiets geworden waarmee ik de lange afstanden afleg (+100 km). De Grasshopper fx is mijn forenzer fiets geworden en afstanden tot rond 100 km hier rond Gent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Liggende fietser! De Sprint 26 blijft zowiezo op mijn lijstje staan om aan te schaffen bij Brecht. Heb jij er de X-opties bij genomen? Welke tassen heb je erbij? Die van Fietser.be zelf?
    Heb nu wel eentje tussendoor gekocht in afwachting van een aangevette spaarrekening :) Het was een koopje waarvan ik zeker weet dat ik hem na de zomer voor meer weer kan verkopen, dus dat mocht ik niet laten liggen...
    Bedankt om je ervaringen te delen!!

    BeantwoordenVerwijderen