zaterdag 19 mei 2012

Platte tuub

Ik moet jullie iets bekennen....

Ik ben een platte-banden-maagd. Of ik was dat toch tenminste.

Vrijdagmorgen brak het grote moment aan. Jeroen was net de straat uitgereden om de kids naar oma te brengen, toen ik gezwind de ICE op sprong om naar Passendale te pendelen.
Ik had het eerst niet in de gaten, de trike bobbelde wel wat bij het afrijden van de oprit, maar twas pas na een meter of 5 dat ik de wielen inspecteerde. En ja hoor. De linkervoorband is plat. Luizeplat.
Ik krab me eerst even in het haar, maar sleep de trike dan maar weer naar de oprit en ga aan de slag.
Nog een geluk dat ik een fotografisch geheugen heb en Jeroen al vaak een lekke band heb zien veranderen, dus eerlijk waar, in no time lag er een nieuwe op. Met de grote fietspomp van thuis kan ik er makkelijk 6 kilo op zetten en ik zoef zo weer over het wegdek.



Savonds spring ik opnieuw gezwind op de fiets, om bij het buitenrijden van de fietsparking... opnieuw een platte band te ontdekken... Linksvoor staat opnieuw plat.Ik bel voor de zekerheid Jeroen op, want 2x een platte linker voor lijkt me nogal teveel van het goede. Hij geeft me de handige tip om ook even de binnenkant van de buitenband met de hand te overgaan om te voelen of er geen glasscherfje of zo in zit. En zowaar, ondanks mijn dubbele visuele inspectie, voel ik inderdaad een miniscuul glasscherfje zitten.
Ik krijg het eruit gepeuterd en met de praktische ervaring van deze morgen, ligt mijn tweede bandwissel zo achter de rug.



Tussen al deze platte tubes door, heb ik vandaag ook nog de tijd genomen om fotos te nemen voor het meldpunt fietspaden.
In mijn traject zijn er behoorlijk wat putten en oneffenheden in de fietspaden. En dan met name op het stuk Roeselaarsestraat tussen de rijksweg N36 en de grens met Moorslede, waar een mooi, van de weg afgesloten, fietspad start. Vrijdag stuurde ik 2 meldingen door, benieuwd hoe lang het duurt voor ze reageren.
Daarnaast was er op het fietspad achter Schiervelde een grote tak van een treurwilg afgeknakt, die daarmee het ganse pad blokkeerde. Ook daarvan een foto genomen en die heb ik doorgestuurd naar de groendienst van Roeselare. Eens zien hoe snel ze daarmee zullen zijn.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten